Pri izboru konsultanata, kao i pri izboru zaposlenih često se prave greške. Ne postoji univerzalno pravilo za dobar izbor, ali u nastavku dajemo smernice na šta treba obratiti pažnju.
-
- Postoji mnogo konsultanata koji imaju znanje, ali to ne znači da vam svi oni odgovaraju. Kao i kod prijema zaposlenih kompanija mora da posmatra konsultanta i da razmisli da li se slažu energetski, ljudski, po načinu razmišljanja, po načinu rešavanja problema, karakteru i načinu komunikacije.
- Kompanije često zaposle konsultanta i onda počnu da mu govore kako bi nešto trebalo da uradi, umesto da on sagleda situaciju, analizira je i da predlog rešenja.
- Ne postoji ’’politička’’ volja i snaga u kompaniji da se neki projekat završi, nego konsalting ostaje ’’mrtvo’’ slovo na papiru .
- Ne objasni se zaposlenima da su konsultanti tu da im pomognu, a ne da im pametuju i dodaju im dodatne poslove.
- Kompanija želi da definiše redosled aktivnosti konsultanta po njenim prioritetima.
- Kompanije dobijaju teorijske postavke kako bi nešto trebalo da izgleda, ali ne dobiju odgovor na kojin način to mogu da postignu i ne radi se sa njima na implementaciji rešenja
- Kompanija ne definiše sa kim će od konsultanata da radi. Tražite sa kim želite da radite i ko će da vodi projekat.
- Često se žele preskočiti određene faze u projektu, to nije dobro. Sve faze kompanija mora da prođe, a konsultant je tu da pomogne da ceo proces prođe što efikasnije i brže.
- Cena bude odlučujući faktor pri izboru konsultanata. Cenu naravno treba uzimati u razmatranje, ali nije nešto što treba da bude odlučujući faktor.
- Zaposleni prećute probleme koje imaju i na taj način ne daju realnu sliku stanja. Snimanjem stanja mnoge situacije i problemi mogu da se primete, ali ne sve, te je bitno da se o problemima otvoreno razgovara i da se ništa ’’ne gura pod tepih’’
- Kada dogovarate konsultante, uvek pitajte sa kime ćete raditi. Ovo je vrlo važno da ne biste po ceni seniora dobili juniora.
Naravno da postoji još mnogo problema i situacija sa kojima se susrećete, bilo na strani kompanije koja angažuje konsultante, bilo na strani konsultanata.
Radite sa konsultatima koji su praktični, realni, racionalni, iskusni i rezultat neće izostati. Tražite odgovore na pitanja kako i zašto. Ukoliko uvek dobijate jasan odgovor, sa praktičnim primerom i primenom, onda znajte da sarađujete sa pravim konsultantima i da ste na dobrom putu. Ukoliko uvek dobijate odgovore ’’by the book’’, razmislite da li ste napravili dobar izbor.
Autor: Nenad Rikić, Senior Partner and Managing Director
Leave a Reply