Instagram shop je nešto što već duže vreme postoji u određenim zemljama, gde je trgovcima omogućeno da, uz pomoć Facebook Catalogue-a, kreiraju i svoj Instagram shop.
Osnovne funkcionalnosti Instagram shop-a obuhvataju:
-
- Tab za shop koji zauzima centralnu poziciju ispod Bio sekcije svakog profila;
- Mogućnost tagovanja jednog ili više proizvoda na vašim objavama na Instagramu;
- Instagram shop opciju na Explore sekciji, koja nam osim prikaza proizvoda koje smo poslednje gledali, daje i sugestije za slične proizvode na osnovu naših ranijih interakcija sa Instagram shop-om;
- Mogućnost kreiranja kolekcija shodno trenutnim kampanjama, aktivacijama ili grupama proizvoda i njihova podela po temama;
- Stranica detalja proizvoda koja prikazuje sve relevantne podatke o proizvodu kao što su:
- Fotografije;
- Cene;
- Opisi;
- Sve fotografije na Instagramu gde je proizvod tagovan, na ovaj način vidimo proizvod u samoj upotrebi i prikazan iz više perspektiva.
- Shopping oglase gde imamo mogućnost da targetiramo publiku na osnovu interakcije sa nekim od naših proizvoda ili na osnovu njihove interakcije sa sličnim proizvodima;
Postoji i još nekoliko funkcionalnosti koje su trenutno dostupne samo na tržištima koja imaju omogućenu kupovinu direktno na Instagramu (trenutno samo USA), a to su: Kupovina na Instagramu, Lansiranje novog proizvoda sa odbrojavanjem, Live shopping.
Zbog čega baš u ovom trenutku Instagram shop i njegova ekspanzija na zemlje koje nisu bile u planu za uvođenje ove opcije u bliskoj budućnosti?
Odgovor je da je pandemija Covid-19 na globalnom nivou učinila drastičano okretanje kupca ka kupovini putem interneta i neka tržišta unapredila za 3-5 godina u smislu prodaje, optimizacije procesa, investicija u ulaganje za period od samo nekoliko meseci. Facebook je shvatio da je ovo pravi trenutak da što široj populaciji omogući korišćenje Instagram shoppinga i na taj način podrži i pomogne trgovcima koji su bili u lock-down-u ali i da proširi spektar svojih usluga i samim tim i poveća sopstvene prihode.
Kolika je važnost Instagram shop-a govori i to da se sama Instagram aplikacija transformiše u pravcu ecommerce-a. Tako da u skorijoj budućnosti možemo očekivati dugme za Shopping u glavnoj navigaciji, odmah pored Home, Explore, IGTV i Profile dugmeta. Sa razvojem novih funkcionalnosti kreiraju se i novi tokovi za razvoj poslovanja, primer ovoga je da na dnevnom nivou imamo više od 800 miliona ljudi u svetu koji aktivno učestvuju u Live videima te je zbog toga i uvedena opcija Live shopping.

Zašto je važan Instagram shop trgovcima u Srbiji?
Instagram je mesto gde ljudi dolaze da otkriju i podele interesovanja, želje, stil i način života. Ako uzmemo u obzir vreme u kom živimo, da do velike količine informacija dolazimo kroz instant iskustva i da se prosečno na jednoj Instagram objavi zadržavamo u proseku manje od 10 sekundi (Izvor: AskWonder) jako je važno da potencijalnom kupcu što jednostavnije i na jednom mestu prikažemo sve informacije o našem proizvodu ili ponudi. Osim ovoga Instagram je društvena mreža čiji broj korisnika najbrže raste, pogotovo među mlađom populacijom (Izvor: Datareportal). Instagram shop u pojedinim industrijama može doneti do neverovatnih benefita za vašu prodaju – statistike kažu da su trgovci imali i do 1.416% povećanja saobraćaja kao i više od 20% povećanja u prometu (Izvor: Bigcommerce).
Važno je i dodati da su kupci i korisnici sadržaja na internetu u Srbiji nepoverljivi prema internet trgovcima, te im je često potrebna dodatna verifikacija onoga što im je ponuđeno kroz oglas ili objavu. Tu društvene mreže, pogotovo Instagram sa svojom shop opcijom, daje još jednu mogućnost dvosmerne komunikacije sa trgovcem radi dobijanja dodatnih informacija i potvrde kupcu da je ono što vidi na oglasu i u Instagram shop-u upravo ono što će i dobiti kupovinom.
Na samom kraju ne zaboravite, da ukoliko želite da se bavite internet prodajom, vaš ecommerce je centralno mesto dešavanja, sve ostale kanale, pa i Instagram shop, trebate koristiti kao dodatni kanal poseta i prodaje, ali nikako i jedini.
Autor: Nemanja Kandić, Senior Partner and E-commerce & Digital Consultant
Ukoliko imate dodatnih pitanja vezanih za Instagram shop slobodno nam pišite na
Leave a Reply